Hogyan növelheti a rugalmasságot az IT folyamatok kiszervezése?
A pandémiás helyzet megtanított minden gazdasági szereplőt arra, hogy a rugalmasság egy olyan érték, ami segíthet átvészelni az időszakos nehézségeket. Azok a cégek és szervezetek, akik kellően rugalmasan tudtak reagálni a felmerülő újabb és újabb kihívásokra, sokkal nagyobb valószínűséggel élték túl a válságot és akár erősebbé tudtak válni ebben a nehéz időszakban. A rugalmasság növelésében szerepet játszhat bizonyos IT folyamatok kiszervezése is. Amennyiben egy vállalkozás szeretne valóban felkészülni arra, hogy váratlan helyzetekre gyorsan tudjon reagálni, mindenképpen érdemes megfontolni bizonyos - a fő tevékenységet nem érintő - funkciók kihelyezését.
- Változó munkaerőigény
Sokszor előfordul, hogy egy informatikai fejlesztési folyamat során hektikusan változik az igény a különböző kompetenciájú munkatársakra. Tesztelőket például a projektek végén alkalmazunk nagyobb számban, üzleti elemzők pedig a projektek elején, ha hagyományos megközelítésű (vízesés modell) projekteket viszünk. Agilis fejlesztési módszertan esetében pedig egy termékfejlesztés során bizonyos, hogy vannak olyan időszakok, amikor nagyobb igény van arra, hogy egyszerre több funkció kerüljön kifejlesztésre. Ebben az esetben egyszerre több területről kell bevonnunk szakembereket a folyamatba.
Az egyes feladatok kihelyezésével nagyon rugalmasan lehet fel- és leskálázni a csapatok méretét.
- Szélesebb merítés a különböző kompetenciákból
Olyan cégeknek, akik nagy szakemberi gárdával rendelkeznek, mindig könnyebb a megfelelő pozícióra a megfelelő embert megtalálni és esetleg olyan munkatársakat is bevonni, aki speciális kompetenciával rendelkeznek. Azonban nem minden vállalat rendelkezik akkora szakember gárdával, hogy minden egyes kompetenciából megfelelő számú szakértő álljon rendelkezésre, így ez problémát jelent. Egy külső cég igénybevétele ilyen esetben lehetőséget ad arra, hogy a gyorsan hozzájussunk a megfelelő szakemberekhez. A feladatra a lehető legalkalmasabb munkatársak megtalálása azt jelenti, hogy gyorsabban és jobb minőségben készülhetnek el ezek a feladatok.
- Csökkenő fix költségek
Ha nem csak a belső fejlesztő/tesztelő csapatra támaszkodunk, akkor nincsenek folyamatosan felmerülő fix költségek. Ha kiszervezett munkaerőt alkalmazunk, csak akkor merülnek fel költségek, amikor a legjobb hatékonysággal ki lehet használni a feladatokat elvégző munkatársakat.
A csökkenő fix költségek egyben alacsonyabb kockázatot is jelentenek a vállalkozások vezetői és tulajdonosai számára is.
- Komplexebb számon kérhetőség
Egy külső outsourcing partner esetében jellemzően jobban elhatárolható a felelősség, így jobban meghatározható a számon kérhetőség is, mint egy belső munkatársnál. Vállalkozások közötti polgárjogi szerződésekben továbbá sokkal szigorúbb szankciók is kiköthetők, így ezek még jobban védik vállalkozásunk érdekeit.
A fentiek alapján ki tudjuk jelenteni, hogy egy jól végiggondolt outsourcing stratégia mind rövid, mind hosszútávon egy versenyképesebb, rugalmasabb szervezetet eredményezhet, mert egy ilyen struktúrában hatékonyabban lehet csökkenteni-növelni a kapacitást (és a költségeket), mert nagyobb hozzáférést biztosít kiváló szakemberekhez és mert sokkal jobban lehet biztosítani a minőségi szállítást.