cover

A járvány 5 hatása az IT szektorra

A járvány 5 hatása az IT szektorra
Mortoff Blog
A járvány 5 hatása az IT szektorra

A COVID-19 világjárvány drámai gyorsasággal terjedt el világszerte. Meglepett mindenkit, hogy milyen hirtelen kellett megváltoztatni a munkavégzési szokásainkat. Bár az IT-t a kevéssé érintett szektorok közé szokták sorolni, itt is szelektíven hatott a különféle szolgáltatókra a járvány, illetve az azzal együtt járó gazdasági visszaesés. Összességében, hosszú távon a szektor feltehetően erősödni fog, mivel felgyorsulnak a digitalizációs folyamatok, de valószínűsíthető, hogy ez a szektor is valamiféle átalakuláson fog átmenni.

5 hatás, ami bizonyára megtörténik:

  1. A felhőszolgáltatók megerősödése

A karanténidőszak kétségtelen nyertesei a különböző felhőszolgáltatók. Az ő platformjaik használatával volt a leginkább zökkenőmentes az átállás a home office működésre. Ezek az idők megmutatták, hogy nem feltétlenül szükséges minden cégnél a belső hálózaton lenni a rendszereknek, illetve nem mindig kellenek óriási, hosszan húzódó bevezetési projektek. Hamar érhetünk el eredményt, gyorsan bevezethető cloud rendszerekkel is.

  1. Helyszíni munkavégzés leértékelődése

A kijárási korlátozások bevezetésével még olyan cégek is kénytelenek voltak átállni legalábbis részbeni távmunkára, akik ettől korábban teljes mértékben elzárkóztak. Megismerve azt, hogy így is lehet működni, sokkal nyitottabbak az ilyen típusú munkára. Paradox módon, az utazási korlátozások bevezetése ellenére (amik rövid távon nyilván még nem segítenek), ez kedvez mind a nemzetközi együttműködéseknek, mind annak, hogy adott projektet az országhatáron belül, de másik, akár több helyszínről szolgáljunk ki.

  1. Biztonsági kérdések előtérbe kerülése

Mivel feltehetően hosszabb távon is megmarad a távoli és a hibrid munkavégzés, újabb aspektusokból is jobban kell vigyázni az adatokhoz való hozzáférésre. Ez magával hozza újabb technológiák, szolgáltatások bevezetését, illetve nagyobb tudatosságot és fókuszt ezekre a biztonsági kérdésekre.

  1. Automatizálási igények növekedése

A hirtelen lezárás megmutatta, hogy bizonyos folyamatok gyorsan meg tudnak akadni, személyes jelenlét, személyes részvétel hiányában. Az automatizálás nagyban segít abban, hogy személyes beavatkozás nélkül is, bármilyen repetitív folyamat zökkenőmentesen működjön.

  1. Toborzási folyamatok megváltozása

Ahogy a munkavégzés, úgy más folyamatok is áttevődnek az online térbe, amelyek korábban sokak számára elképzelhetetlennek tűntek (pl. állásinterjúk). 
A lezárások megmutatták, hogy remekül lehet video konferencia segítségével is állásinterjút tartani. Az, hogy nem kell hosszadalmasan időpontokat és helyszíneket egyeztetni, egyben azt is jelenti, hogy felgyorsulnak a felvételi eljárások, gyorsabban lehet majd jó munkatársakat felvenni, de egyben nagyobb is lesz a verseny a kiemelkedő munkatársakért.

Ahogy minden korábbi válság idején, itt is általánosságban elmondhatjuk, hogy nem lesznek új trendek a járvány hatására, de bizonyos korábbi, már megindult irányzatok felgyorsulnak és könnyebben törik át az ellenállást.

Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Részletek mutatása" gombra olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.