cover

Nearshore lépésről-lépésre

Nearshore lépésről-lépésre
Mortoff Blog
Nearshore lépésről-lépésre

A nearshore előnyeiről korábban már írtunk, most azt tekintjük át lépésről-lépésre, hogy miként zajlik egy nearshore-együttműködés felépítése és lebonyolítása a dinamikusan fejlődő területen tíz éves tapasztalattal rendelkező Mortoffnál.

Vegyünk egy európai uniós vállalatot, amely székhelye az Únió fejlettebb régióiban található. A bővüléshez, versenyképessége fenntartásához elengedhetetlenül szükséges IT-rendszerének, szolgáltatásainak… stb. fejlesztése, amire lehet, hogy nem áll rendelkezésre házon belül erőforrás, és/vagy szeretné minél költséghatékonyabban és magas minőségben megoldani. Ekkor fordul a nearshore-megoldáshoz.

1. Kapcsolatfelvétel

Tapasztalata és ügyfeleinek elégedettsége nyomán számos ilyen cég találja meg a Mortoffot, amely tíz éve kínál nearshore-szolgáltatásokat ügyfeleinek. Az érdeklődőknek több csatornán is lehetőségük van felvenni a kapcsolatot - weboldal, telefon, e-mail - a vállalattal.

2. Igény megfogalmazása

Az ügyfél megadja azokat a paramétereket, amelyek a megoldáshoz szükségesek. Ilyenkor szó lehet arról, hogy egy bizonyos tevékenységre keresnek egy embert (pl. java-fejlesztőt), de arról is, hogy egy egész projektre keresnek megoldást (pl. scrum-csapatot). Bizonytalanság esetén segítséget is kaphatnak a legoptimálisabb megoldás megtalálásához.

3. Kiválasztás

A meghatározott igények alapján a Mortoff végzi el a jelöltek előzetes szűrését, majd az alkalmasak adatait továbbítja az ügyfélnek, aki kiválasztja azokat, akikkel interjút szeretne készíteni.

4. Interjú

A jellemzően egy órás - gyakran Skype-on, vagy más videós chat-alkalmazás segítségével lefolytatott - beszélgetés során az ügyfelek és a jelöltek megismerik egymást, az ügyfelek felmérik a jelöltek alkalmasságát, kiválasztják a legmegfelelőbbet.

5. Onboarding

Ha a jelölt(ek) alkalmas(ak), következhet a betanulási időszak. Megismerkedik az ügyfélnél dolgozó csapattal, a feladatokkal, a részletes igényekkel, meghatározzák milyen módon és milyen rendszerességgel kommunikálnak. Ez az időszak jellemzően 1-3 hétig tart, és az ügyfél telephelyén, irodáiban zajlik, kiutazással.

6. Közös munka

A kiválasztott jelölt a meghatározott feladatokat végzi, és erről kommunikál az ügyféllel. A munkavégzés a megbízott saját országában - jelen esetben Magyarországon - zajlik, az ügyfélnek nem kell őt utaztatnia, számára szállást, ellátást biztosítania, legfejlebb alkalmanként, ha az újabb feladatok, projektek ezt indokolttá teszik.

7. Kiértékelés

A projekt vagy feladat lezárultával lezajlik a közös munka kiértékelése is. Az együttműködés során szerzett tapasztalatok átbeszélése, megosztása hozzájárul a rendszer működésének hatékonyabbá tételéhez, az ügyfelek elégedettségéhez.

Bár a folyamat a fentiek alapján első pillanatra munkaerőközvetítésnek tűnhet, a nearshore jóval több ennél. A munkára kiválasztott jelöltek a Mortoff saját alkalmazottjai, akik szabad munkakapacitással rendelkeznek, gyakorlatilag cégen belüli szabad erőforrások. A nearshore a cégek között egyfajta partnerséget is jelent, kölcsönös elégedettség esetén, szintet lépve állandó együttműködésre is lehetőség nyílik, és akár egy-egy teljes IT-részleget - pl. szoftverfejlesztés - is ki lehet szervezni a közeli országokban megtalálható nearshore-szolgáltatóknak.

A Mortoffnak is létezik ilyen, hosszú távú együttműködése. Az ipari szerszámgépeket előállító német Trumpf lézervágó-gépeinek szoftvereit tesztelik immár tíz éve.

Hazai ipar 4.0 mérleg: itt tartunk 2024-ben
Hazai ipar 4.0 mérleg: itt tartunk 2024-ben

Dr. Nick Gáborral az Év Gyára Projektverseny zsűritagjaként tavaly tavasszal már beszélgettünk a magyar kkv-k digitalizációs kihívásairól. Mi változott azóta, hol tart most Magyarország az európai ipar 4.0 érettségi skálán?

Meghallgatom
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Beállítások" gombra kattintva olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.