A nearshore előnyeiről korábban már írtunk, most azt tekintjük át lépésről-lépésre, hogy miként zajlik egy nearshore-együttműködés felépítése és lebonyolítása a dinamikusan fejlődő területen tíz éves tapasztalattal rendelkező Mortoffnál.
Vegyünk egy európai uniós vállalatot, amely székhelye az Únió fejlettebb régióiban található. A bővüléshez, versenyképessége fenntartásához elengedhetetlenül szükséges IT-rendszerének, szolgáltatásainak… stb. fejlesztése, amire lehet, hogy nem áll rendelkezésre házon belül erőforrás, és/vagy szeretné minél költséghatékonyabban és magas minőségben megoldani. Ekkor fordul a nearshore-megoldáshoz.
1. Kapcsolatfelvétel
Tapasztalata és ügyfeleinek elégedettsége nyomán számos ilyen cég találja meg a Mortoffot, amely tíz éve kínál nearshore-szolgáltatásokat ügyfeleinek. Az érdeklődőknek több csatornán is lehetőségük van felvenni a kapcsolatot - weboldal, telefon, e-mail - a vállalattal.
2. Igény megfogalmazása
Az ügyfél megadja azokat a paramétereket, amelyek a megoldáshoz szükségesek. Ilyenkor szó lehet arról, hogy egy bizonyos tevékenységre keresnek egy embert (pl. java-fejlesztőt), de arról is, hogy egy egész projektre keresnek megoldást (pl. scrum-csapatot). Bizonytalanság esetén segítséget is kaphatnak a legoptimálisabb megoldás megtalálásához.
3. Kiválasztás
A meghatározott igények alapján a Mortoff végzi el a jelöltek előzetes szűrését, majd az alkalmasak adatait továbbítja az ügyfélnek, aki kiválasztja azokat, akikkel interjút szeretne készíteni.
4. Interjú
A jellemzően egy órás - gyakran Skype-on, vagy más videós chat-alkalmazás segítségével lefolytatott - beszélgetés során az ügyfelek és a jelöltek megismerik egymást, az ügyfelek felmérik a jelöltek alkalmasságát, kiválasztják a legmegfelelőbbet.
5. Onboarding
Ha a jelölt(ek) alkalmas(ak), következhet a betanulási időszak. Megismerkedik az ügyfélnél dolgozó csapattal, a feladatokkal, a részletes igényekkel, meghatározzák milyen módon és milyen rendszerességgel kommunikálnak. Ez az időszak jellemzően 1-3 hétig tart, és az ügyfél telephelyén, irodáiban zajlik, kiutazással.
6. Közös munka
A kiválasztott jelölt a meghatározott feladatokat végzi, és erről kommunikál az ügyféllel. A munkavégzés a megbízott saját országában - jelen esetben Magyarországon - zajlik, az ügyfélnek nem kell őt utaztatnia, számára szállást, ellátást biztosítania, legfejlebb alkalmanként, ha az újabb feladatok, projektek ezt indokolttá teszik.
7. Kiértékelés
A projekt vagy feladat lezárultával lezajlik a közös munka kiértékelése is. Az együttműködés során szerzett tapasztalatok átbeszélése, megosztása hozzájárul a rendszer működésének hatékonyabbá tételéhez, az ügyfelek elégedettségéhez.
Bár a folyamat a fentiek alapján első pillanatra munkaerőközvetítésnek tűnhet, a nearshore jóval több ennél. A munkára kiválasztott jelöltek a Mortoff saját alkalmazottjai, akik szabad munkakapacitással rendelkeznek, gyakorlatilag cégen belüli szabad erőforrások. A nearshore a cégek között egyfajta partnerséget is jelent, kölcsönös elégedettség esetén, szintet lépve állandó együttműködésre is lehetőség nyílik, és akár egy-egy teljes IT-részleget - pl. szoftverfejlesztés - is ki lehet szervezni a közeli országokban megtalálható nearshore-szolgáltatóknak.
A Mortoffnak is létezik ilyen, hosszú távú együttműködése. Az ipari szerszámgépeket előállító német Trumpf lézervágó-gépeinek szoftvereit tesztelik immár tíz éve.
Munkatársaink a következő területeken rendelkeznek tapasztalattal:
- Szoftverfejlesztés (.NET, Java, beágyazott fejlesztés, Big data, frontend fejlesztés)
- Szoftvertesztelés (manuális tesztelés, tesztautomatizálás, tesztmenedzsment);
- Tanácsadás (projektmenedzsment, üzleti elemzés, üzleti intelligencia, adattárház fejlesztés, adatvizualizáció).
- Azokról a szakterületekről, melyekben jártasak vagyunk, a „Szolgáltatásaink” és „Megoldásaink”menüpont alatt tájékozódhat bővebben.