
RPA
RPA - Robotic Process Automation
A robotizált folyamat automatizáció (RPA) egy olyan innovatív és mostanra kiforrott informatikai megoldás, amely szoftverrobotokkal szimulálja az emberi munkavégzést. Lehetővé teszi az ismétlődő, jelenleg kézzel végzett és jól definiálható folyamat vagy folyamatrészlet automatizálását, mely által jelentősen gyorsabban, kevesebb hibával és magasabb hatékonysággal dolgozhatunk. A technológia széles körben alkalmazható: a robotok könnyedén gyűjtenek be és dolgoznak fel nagy mennyiségű adatot vagy dokumentumot, email-eket váltanak, informatikai rendszereket kapcsolnak össze, és mindezzel növelik a vállalatok hatékonyságát, rugalmasságát és biztosítják a folyamatok biztonságos működését.

Hatékonyságnövelés

Javuló ügyfélelégedettség

Költségcsökkentés
RPA-ról bővebben
Mely területeken alkalmazható leghatékonyabban a techológia?

Az RPA technológia mára számos iparágban (bank/biztosító, telco, gyártás, logisztika, stb.), illetve szinte minden üzleti területen (pénzügy/backoffice, ügyfélszolgálat, HR, IT, sales, stb.) jól hasznosítható standard megoldásokat nyújt.
Bármilyen ismétlődő, jelenleg kézzel végzett, jól definiálható folyamat vagy folyamatrészlet kiváltható robotokkal, de legtöbbször a következő esetekben alkalmazzák:
monoton, ismétlődő feladatok elvégzésére
munkaerőhiány kezelésére
nem integrálható rendszerek összekötésére
áthidaló informatikai megoldásként
rpa előnyei
10 ok, hogy az rpa-t válassza
Számos okot találhatunk arra, hogy miért érdemes munkafolyamataink jelentős részét automatizálni. Kiemeltük a legfontosabbakat:
MILYEN FOLYAMATOT ÉRDEMES ROBOTIZÁLNI?
Minél több állítás igaz az alábbiak közül, annál inkább alkalmas az adott üzleti folyamat arra, hogy helyettünk egy szoftverrobot végezze:
- gyakran ismétlődő, monoton, alacsony hozzáadott értékű
- jelentős kézi/humán erőforrást köt le
- nagy mennyiségű adatot gyűjt be, dolgoz fel, kezel
- digitális/strukturált inputtal rendelkezik
- (ms excel, csv, xml, adatbázis, stb.)
- alacsony-közepes komplexitású, kevés döntési ponttal és kivétellel
- érett-jól dokumentált, a folyamat és az érintett rendszerek várhatóan nem változnak 6-12 hónapon belül
- több informatikai rendszert/platformot kapcsol össze (nincs közöttük interface/API)
- végrehajtása demotiválja a munkatársakat

Tipikus use case-k
folyamatok, amiket érdemes automatizálni

Pénzügy / Controlling / Backoffice
- kimenő számla kiállítás, ellenőrzés
- banki kivonat feldolgozás
- beszámolók, kötelező nyomtatványok, űrlapok kitöltése
- megrendelés/szerződés rögzítés
- adatgyűjtés, riportkészítés

HR
- onboarding – új belépők/kilépők rendszerekbe beregisztrálása, jogosultságigénylése
- bérszámfejtés, munkaidő elszámolás támogatás
- linkedin profile alapján word CV készítés
- kötelező belépő/jelölti dokumentumok kezelése

IT
- kollégák regisztrálása/eltávolítása informatikai rendszerekből (belépőkártya rendelés, email cím, jogosultságok, LDAP beállítása)
- project mgmt/issue tracking rendszerek adat karbantartása, frissítése
- core és szigetrendszerek (HR, logisztika, stb) közötti adatszinkron biztosítása
- szerver és alkalmazás monitoring, rendszerfelügyelet, alerting

Ügyfélszolgálat
- ügyfél/szerződés adat kezelő rendszerekből adatgyűjtés, adatok szinkronban tartása
- panaszkezelés adminisztrációjának támogatása

Sales
- adatszinkron crm és egyéb informatikai rendszerek között
- linkedin cég/ügyfél adatgyűjtés

Logisztika
- raktározás, készletkezelés támogatás
- a logiszitkai célrendszerek és a többi informatikai alaprendszer közötti adatszinkron biztosítása
- megbízások, szállítmányozások adminisztrációjának automatizálása
Rpa bevezetés
lépésről lépésre
RPA intro
Egyeztetés,
Célok tisztázása
Pilot
Folyamatok áttekintése,
Csapatösszeállítás,
Pilot implementáció
Folyamat felmérés, priorizálás
Fejlesztési lehetőségek áttekintése, Folyamat felmérés,
Projekt előkészítés
Implementáció
Specifikáció készítés,
Solution design,
Robot fejlesztés,
Tesztelés
Élesítés
Robot élesítése,
Oktatás,
Záró dokumentáció
Support
Monitorozás,
Folyamatos finomhangolás,
Visszamérés,
Hatékonyság elemzés
szolgáltatásaink
RPA szolgáltatásaink
Tanácsadás
- pilot és projekt folyamat kiválasztás, felmérés
- folyamat optimalizálás/transzformáció, BPR
- RPA Center Of Excellence (CoE) felállítás, projektirányítás
Implementáció
- platform kiépítés, beállítás, hosting (UiPath alapokon, on-prem és RAAS)
- folyamat és megoldás/architektúra specifikáció
- robot fejlesztés
- robot tesztelés
- élesítés és hypercare
- dokumentáció és felhasználói képzés
Support
- monitorozás
- finomhangolás
- visszamérés, hatékonyság elemzés
- Képzés (áttekintő és RPA BA képzés ügyféligény szerint)
- RPA erőforrás biztosítás
- Integráció (a MORTOFF .net/java, stb. csapatai segítségével)
- UiPath licensz értékesítés
ELÉRHETŐSÉGEINK
KÉRDÉSE VAN?
MUNKATÁRSAINK RENDELKEZÉSRE ÁLLNAK!
Kollégáinkkal az alábbi elérhetőségeken veheti fel a kapcsolatot:
Cím
1138 Budapest,
Dunavirág u. 2., I. Torony
3. emelet
Telefonszám
+36 1 319 55 11