RPA - Robotic Process Automation

A robotizált folyamat automatizáció (RPA) egy olyan innovatív és mostanra kiforrott informatikai megoldás, amely szoftverrobotokkal szimulálja az emberi munkavégzést. Lehetővé teszi az ismétlődő, jelenleg kézzel végzett és jól definiálható folyamat vagy folyamatrészlet automatizálását, mely által jelentősen gyorsabban, kevesebb hibával és magasabb hatékonysággal dolgozhatunk. A technológia széles körben alkalmazható: a robotok könnyedén gyűjtenek be és dolgoznak fel nagy mennyiségű adatot vagy dokumentumot, email-eket váltanak, informatikai rendszereket kapcsolnak össze, és mindezzel növelik a vállalatok hatékonyságát, rugalmasságát és biztosítják a folyamatok biztonságos működését.

RPA

Hatékonyságnövelés

hatalmas adatmennyiség feldolgozása, rövid átfutási idővel
RPA

Javuló ügyfélelégedettség

a csökkenő reakcióidők és gyorsabb kommunikáció révén javul az ügyfélelégedettség
RPA

Költségcsökkentés

alacsony beruházási költség és gyors megtérülés (6-12 hónap) 

RPA-ról bővebben

Mely területeken alkalmazható leghatékonyabban a techológia?

 

RPA

Az RPA technológia mára számos iparágban (bank/biztosító, telco, gyártás, logisztika, stb.), illetve szinte minden üzleti területen (pénzügy/backoffice, ügyfélszolgálat, HR, IT, sales, stb.) jól hasznosítható standard megoldásokat nyújt.

Bármilyen ismétlődő, jelenleg kézzel végzett, jól definiálható folyamat vagy folyamatrészlet kiváltható robotokkal, de legtöbbször a következő esetekben alkalmazzák:

RPA monoton, ismétlődő feladatok elvégzésére

RPA munkaerőhiány kezelésére

RPA  nem integrálható rendszerek összekötésére

RPA  áthidaló informatikai megoldásként

 

rpa előnyei

10 ok, hogy az rpa-t válassza

Számos okot találhatunk arra, hogy miért érdemes munkafolyamataink jelentős részét automatizálni. Kiemeltük a legfontosabbakat:

 

RPA

Hatékonyabb, gyorsabb munkavégzés, rövidebb átfutási idő

RPA

Javuló ügyfélelégedettség a kevesebb hiba és a gyorsabb reakció miatt

RPA

Hibamentesebb munkavégzés, javuló minőség

RPA

Javuló munkavállalói elégedettség – lehetővé teszi a kollégák számára, hogy magasabb hozzáadott értékű tevékenységeket végezzenek

RPA

Élő, manuális munkaerő kiváltása, nagy munkaerő kapacitás gyors felszabadítása

RPA

Vállalati környezetben alkalmazható, robusztus infrastruktúra, gyors implementáció 

RPA

Nagy adatmennyiség feldolgozása, 7/24 működés

RPA

Non-invasive technológia – nem igényel integrációt sem a platform bevezetése, sem a robotok működése

RPA

Siló/szigetszerűen működő IT rendszerek integráció nélküli összekötése

RPA

Csökkenő működési költség, gyors megtérülés (6-12 hónapos ROI)

 

 

MILYEN FOLYAMATOT ÉRDEMES ROBOTIZÁLNI?

Minél több állítás igaz az alábbiak közül, annál inkább alkalmas az adott üzleti folyamat arra, hogy helyettünk egy szoftverrobot végezze:

  • gyakran ismétlődő, monoton, alacsony hozzáadott értékű
  • jelentős kézi/humán erőforrást köt le
  • nagy mennyiségű adatot gyűjt be, dolgoz fel, kezel
  • digitális/strukturált inputtal rendelkezik
  • (ms excel, csv, xml, adatbázis, stb.)
  • alacsony-közepes komplexitású, kevés döntési ponttal és kivétellel
  • érett-jól dokumentált, a folyamat és az érintett rendszerek várhatóan nem változnak 6-12 hónapon belül
  • több informatikai rendszert/platformot kapcsol össze (nincs közöttük interface/API)
  • végrehajtása demotiválja a munkatársakat
RPA

Tipikus use case-k

folyamatok, amiket érdemes automatizálni

RPA

Pénzügy / Controlling / Backoffice

- kimenő számla kiállítás, ellenőrzés
- banki kivonat feldolgozás
- beszámolók, kötelező nyomtatványok, űrlapok kitöltése
- megrendelés/szerződés rögzítés
- adatgyűjtés, riportkészítés

RPA

HR

- onboarding – új belépők/kilépők rendszerekbe beregisztrálása, jogosultságigénylése
- bérszámfejtés, munkaidő elszámolás támogatás
- linkedin profile alapján word CV készítés
- kötelező belépő/jelölti dokumentumok kezelése

RPA

IT

- kollégák regisztrálása/eltávolítása informatikai rendszerekből (belépőkártya rendelés, email cím, jogosultságok, LDAP beállítása)
- project mgmt/issue tracking rendszerek adat karbantartása, frissítése
- core és szigetrendszerek (HR, logisztika, stb) közötti adatszinkron biztosítása
- szerver és alkalmazás monitoring, rendszerfelügyelet, alerting

RPA

Ügyfélszolgálat

- ügyfél/szerződés adat kezelő rendszerekből adatgyűjtés, adatok szinkronban tartása
- panaszkezelés adminisztrációjának támogatása

RPA

Sales

- adatszinkron crm és egyéb informatikai rendszerek között
- linkedin cég/ügyfél adatgyűjtés

RPA

Logisztika

- raktározás, készletkezelés támogatás
- a logiszitkai célrendszerek és a többi informatikai alaprendszer közötti adatszinkron biztosítása
- megbízások, szállítmányozások adminisztrációjának automatizálása

Rpa bevezetés

lépésről lépésre

RPA intro

Egyeztetés,
Célok tisztázása

Pilot

Folyamatok áttekintése,
Csapatösszeállítás,
Pilot implementáció

Folyamat felmérés, priorizálás

Fejlesztési lehetőségek áttekintése, Folyamat felmérés,
Projekt előkészítés

Implementáció

Specifikáció készítés,
Solution design,
Robot fejlesztés,
Tesztelés

Élesítés

Robot élesítése,
Oktatás,
Záró dokumentáció 

Support

Monitorozás,
Folyamatos finomhangolás,
Visszamérés,
Hatékonyság elemzés

Tanácsadás 

  • pilot és projekt folyamat kiválasztás, felmérés
  • folyamat optimalizálás/transzformáció, BPR
  • RPA Center Of Excellence (CoE) felállítás, projektirányítás

Implementáció

  • platform kiépítés, beállítás, hosting (UiPath alapokon, on-prem és RAAS)
  • folyamat és megoldás/architektúra specifikáció
  • robot fejlesztés
  • robot tesztelés
  • élesítés és hypercare
  • dokumentáció és felhasználói képzés

Support

  • monitorozás
  • finomhangolás
  • visszamérés, hatékonyság elemzés

 

  • Képzés (áttekintő és RPA BA képzés ügyféligény szerint)
  • RPA erőforrás biztosítás
  • Integráció (a MORTOFF .net/java, stb. csapatai segítségével)
  • UiPath licensz értékesítés

RPA

ELÉRHETŐSÉGEINK

KÉRDÉSE VAN?

MUNKATÁRSAINK RENDELKEZÉSRE ÁLLNAK!

Kollégáinkkal az alábbi elérhetőségeken veheti fel a kapcsolatot:

Cím

1138 Budapest,
Dunavirág u. 2., I. Torony
3. emelet

Telefonszám

+36 1 319 55 11

Vélemények

Rólunk mondták ügyfeleink

Munkatárs
Év tapasztalat
Projekt
Elégedett ügyfél
Iroda

Kérdése van?

Elérhetőségek

Lépjen velünk kapcsolatba
Dunavirág u. 2., I. torony, 3. emelet, 1138 Budapest, Magyarország

Süti beállítások

Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Beállítások" gombra kattintva olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat..