cover

Digitális ügyvitel támogató megoldás - case study

Digitális ügyvitel támogató megoldás - case study
Mortoff Blog
Digitális ügyvitel támogató megoldás - case study

Háttér

Ügyfelünk, Magyarország egyik piacvezető biztosító társasága, az üzleti és Back Office területeket kiszolgálására dokumentum menedzsment és Workflow rendszer bevezetését kérte. A teljes bevezetés több éven keresztül, egy bevezetési programon keresztül valósult meg. A projekt részeként megtörtént a kapcsolódó üzleti folyamatok felmérése, valamint a WF rendszerbe való illesztés érdekében történő átalakítása. A bevezetési program 2013-ban indult és 2017-ben ért véget sikeresen. A keretrendszer nyújtotta lehetőségre építve azóta is újabb funkciók és folyamatok kerülnek kialakításra.

A projekt célja

Olyan digitális ügyvitelt támogató megoldás bevezetése, mely hozzájárul a folyamatok fizikai papírmennyiségének csökkentéséhez és elősegíti a papírmentes folyamatok kialakítását.

A megoldásunk bevezetésével megvalósítható:

  • Tetszőleges adattartalmú űrlap létrehozása,

  • Dokumentumok/feladatok rögzítése,

  • Automatikus feladatkiosztás,

  • Több szintű határidő kezelés,

  • Részletes (akár űrlap és azon belül mező szintű) jogosultságkezelés a WF bármely pontján egyedileg,

  • Riportok létrehozása és formázott Excelbe generálása akár automatikusan, ütemezetten is,

  • Sablondokumentum generálás,

  • Részletes dokumentum jóváhagyási folyamat kialakítása,

  • Egyszerű tervezőfelület,

  • IF-ek kialakítása társrendszerekkel,

  • Email értesítők küldése,

  • Emailben érkező megkeresések automatikus feldolgozása és felhasználóhóz szignálása,

  • Emailek megválaszolása rendszeren belülről,

  • Kiválasztott dokumentumok egyszerű anonimizálása a GDPR-nak megfelelően.

Módszertan

Mortoff a bevezetés során az alábbi módszertani elveket szabta az ügyfél igényeire:

  • Szakértői interjúk workshop-ok a meglévő folyamatok felmérésére és optimalizálására,
  • Felparaméterezett rendszer mielőbbi bemutatása,
  • A bemutatott, működő rendszer alapján az ügyfél módosítási igényeinek végrehajtása,
  • Elvégzett módosításokat követően a rendszer véglegesítése, élesítése,
  • Intuitív alkalmazás kialakítása,
  • Oktatóvideók készítése,
  • Riportok kialakítása,
  • Az élesítés elkészülésétől kezdődően ügyfelünk folyamatos, napi szintű támogatása a használatban és az üzemeltetésben.

Eredmények és megtérülés

Dokumentum- és folyamatkezelő rendszer bevezetése, valamint a folyamatok digitalizációja magával hozta:

  • A korábbi iktatórendszer kiváltását,
  • A termelékenység növekedését,
  • Az üzleti folyamatok felgyorsítását,
  • A versenyképesség növelését,
  • A folyamatok menedzselését,
  • A transzparencia növelését.

A Dokumentum- és folyamatkezelő rendszer bevezetése, majd folyamatos bővítése során mostanra, közel 70 db – a szervezet különböző területeit lefedő, üzlettámogató –  folyamat került átalakításra. 2017-re az aktív felhasználóinak száma elérte az 531 főt. Segítségével 2018-ban több, mint 500.000, összességében 2.200.000-t is meghaladó irat került becsatornázásra a digitális folyamatokba.

 

Hazai ipar 4.0 mérleg: itt tartunk 2024-ben
Hazai ipar 4.0 mérleg: itt tartunk 2024-ben

Dr. Nick Gáborral az Év Gyára Projektverseny zsűritagjaként tavaly tavasszal már beszélgettünk a magyar kkv-k digitalizációs kihívásairól. Mi változott azóta, hol tart most Magyarország az európai ipar 4.0 érettségi skálán?

Meghallgatom
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Beállítások" gombra kattintva olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.